17. 06. 2014.

Za savršen mediteranski stil života, bez rizika.

Mediteranske sirove vrste kobasica su jako tražene upravo posle godišnjih odmora.

Potražnja za ovom vrstom proizvoda je u mesarama ista kao i za domaćim mesnim proizvodima. Sigurno je da nam proizvodi uvezeni iz inostranih zemalja (gde Italija ima vodeću ulogu) donose deo prihoda, ali nisu stvarno odgovorni za povećanje prometa i primarnu dobit. Naprotiv, može se reći da ovo umanjuje prihode domaćih mesara.

U klasičnim mesarama najveći deo proizvoda još uvek pretstavljaju proizvodi iz sopstvenog asortimana. Nemačka ima najraznovrsniju ponudu mesnih proizvoda. Ipak, nije moguće proizvesti proizvode identične onim koje uvozimo iz ostalih zemalja EU, ali zato možemo našim proizvodima dati draž mediterana.

Postrojenja MOGUNTIJA pokazuju to na primeru mediteranske salame. U Italiji su proizvođači salama većinom proizvođači orijentisani na jedan proizvod ili način proizvodnje. Kod proizvoda koji se dobijaju zrenjem buđi za to postoji opravdanje, pošto se kultura buđi teško može ograničiti. U tu svrhu bi jedno preduzeće moralo da ima više proizvodnih linija, da se buđ ne bi proširila na ostale proizvedene sirove kobasice.

MOGUNTIJA nudi rešenje u vidu mediteranskog preparata za zrenje sa odgovarajućim starter-kulturama i crevima sa vidljivom buđi. Dakle, kobasica ne dobija ukus zbog ekstremnih klimatskih i mirkobioloških uslova, već zbog posebne arome „Permanello“ preparata za zrenje u kombinaciji sa AromaSTART® starter-kulturama. Mediteranski duh krunišu creva sa vidljivom buđi. Proizvodnja ove vrste salama može paralelno teći sa svakom proizvodnjom sirovih kobasica, a faza dimljenja može po potrebi izostati.

Pošto ovde nema potrebe za buđi, da bi se dobio ukus ili izgled, blokator buđi u ovom slučaju može pojavu iste, pogotovo nepoželjne vrste, sprečiti. Za ovo će se postarati FRISCHIN® bez buđi, blokator buđi na bazi začinskog ekstrakta. Ovo prirodno pomoćno sredstvo ne dozvoljava buđi da raste i tako se stara za to da mediteranska aroma, uz pomoć stareter-kultura i preparata za zrenje, dođe do izražaja u najčistijem obliku.

Ovakvim sistemom MOGUNTIJA kombinuje klasični mediteranski ukus sa modernom proizvodnjom, čime se dobija proizvod sa dodatnom komponentom ukusa.

17.06.2014.

MOGUNTIJA – Legionari ukusa u tirolskim Alpima.

MOGUNTIA_01

Najsavremenije postrojenje za proizvodnju začina u Evropi.

Kada bi se kroz Evropu povukle jedna horizontalna i vetikalna linija, njihovo spajanje bi se nalazilo tačno u tirolskim Alpima, blizu najsavremenijeg postrojenja za proizvodnju začina u Evropi.

Ovo je jedan od razloga zbog čega je porodično preduzeće 2000. godine tamo sagradilo centralno postrojenje. Odande se, sem za preduzeća nemačkog i austrijskog tržišta, začinima za kobasice kao i tehnološkim pomoćnim sredstvima, visokokvalitetnom unapred pripremljenom hranom, kulturama zrenja i aromama, snabdeva još 31 zemlja.

Friedrich Buchholz je porodični posao započeo još 1903. godine u Majncu na Rajni, na nekadašnjoj lokaciji rimskih legionara Moguntiacum. Zbog susretanja Rajne i Majne, Mainc je još u srednjem veku bio glavno mesto za trgovinu robom i začinima. U novije vreme su reke, kao putevi transporta, od manjeg značaja. Važniji su centralni položaj, oblast trgovine i dobra infrastrukta puteva.

U međuvremenu je lokacija na kojoj se odvijala proizvodnja imala uticaj i na asortiman proizvoda. Tako u oblast Food-Service spadaju proizvodi kao što su Tiroler Bratenjus (tirolski saft za pečenja), Tiroler Ochsenboullion (tirolski goveđi buljon) i Tiroler Salatdressing (tirolski sos za salate). Ovi proizvodi su odavno deo našeg asortimana i većim delom su odlikovani DLG-nagradama.

U oblasti kobasica nailazimo na prepoznatljive brendove, kao što su Waldviertler, Exkstravurst, Frankfurter, Tirolska, i RUSTI® Alpenlender, pored mnoštva drugih začina i pomoćnih sredstava. Na ovaj načim MOGUNTIJA perfektno spaja nemačku i austrijsku kulturu pripremanja hrane i kobasica sa preko 3000 standardnih artikala.

Ova proizvodnja se odvija po najnovijim saznanjima iz tehnike proizvodnje uz uštedu sirovina. Solarno postrojenje na krovu kompleksa zgrade donosi smanjenje CO2 emisije. Interno filtriranje vode ispušta u prirodu samo čistu vodu. Hlađenje zgrada i proizvodnje obavlja se uz pomoć podzemnih voda, što donosi dodatnu uštedu energije, kao i inteligentno upravljanje mašinama i održavanje. Sistemi pakovanja, prevashodno materijala koji štede prostor i mogu se reciklirati, omogućavaju optimalno izbalansiranu distribuciju i skladištenje. Naše internacionalno angažovanje pri realizaciji jednog prirodno-ekološkog projekta kultivacije u Kini je krunisano sa UNHCO nagradom za zaštitu sredine.

Ovim MOGUNTIJA krči, za još najmanje 111 godina, put za partnersku saradnju sa mesoprerađivačkom industrijom, gastronomskim snabdevačima i industrijom prehrambenih proizvoda.

12.09.2012.

Award of Excellence 2012. god. za MOGUNTIA – Institut nove tehnologije

MOGUNTIA Ukrajina spaja novi institut i više kompetentnih centara pod jedan krov. Za to smo zaslužili Award of Excellence 2012.

„MOGUNTIA UKRAINA“ je jedno od vodećih preduzeća u Ukrajini, koje se kroz uvođenje najnovijih tehnologija u mesnoj prehrambenoj industriji, specijalizovalo za dodatke hrani.

Od dana osnivanja održala se na tržištu visokim stepenom profesionalizma i tehnološko inovativnim projektima na visokom nivou. Kao prvo u Ukrajini, preduzeće je realizovalo jedan visokomoderan kompleks, „Moguntia Ukraine  Institut“, koji je svečano otvoren 12. septembra 2012. Na površini od 3330 m2 nalazi se kompleks sa kancelarijama, skladišnim i proizvodnim prostorijama, kao i prostorijama za korisnički servis.

Osim toga uređena je nastavna sala sa najnovijom tehnikom za održavanje ka praksi orijentisanih seminara i radionica u okviru proizvodnje mesne i pekarske robe, takođe je uređena i audio-sala za 35 osoba. MOGUNTIA Ukraine Institut postavlja nove aršine i kod logistike za transport, jer se novi kancelarijski i skladišni kompleks nalazi neposredno pored transportne magistrale, tako da je u mogućnosti da klijenteli i partnerima-dobavljačima pruži najbolju uslugu.

Iz tog razloga je MOGUNTIA Ukraine, u okviru otvaranja MOGUNTIA International, dodeljena nagrada „Award of Excellence 2012“.

Prilikom svečanog otvaranja bili su prisutni visokorangirani predstavnici preduzeća „MOGUNTIA INTERNATIONAL“ (Švajcarska), „Metalbud-Nowicki“ (Poljska), «BHJ» (Danska), «Proliant» (Španija), „Intermik-Warschawa“ (Poljska), «АКО» (Poljska),  „Moguntia Interrus“ (Rusija), «Intermik – tehnologije hrane» (Ukrajina), kao vodeći stručnjaci i upravnici najvećih preduzeća u industriji mesa.

Direkcija preduzeća „Moguntia-Ukraina“, želi ovim putem u ime generalog direktora Krzysztof Tracz-a, da se srdačno zahvali svim gostima i nada se daljoj dobroj saradnji na visokom nivou tokom realizacije ovog projekta.

13. 09. 2012.

Sweet Chili – više od sosa

Fix_Sweet_Chili_Sauce

Kao Azijski sos za hranu koja se jede prstima, a ne priborom za jelo, gotovi Sweet Chili Sauce pravi je hit.

Začinsko preduzeće, nakon uspeha kesice od 220 g, izdaje ovaj specijalitet, sada u pakovanju od 2 kg (gastro-kesicama), pod nazivom Fix Sweet Chili Sauce. Sada i preduzeća koja se bave brzom hranom, keteringom i gastronomijom imaju na raspolaganju gotova pakovanja za upotrebu.

MOGUNTIA uz lansiranje novog pakovanja ujedno daje mnogo ukusnih ideja za salate. Bilo bi nepravedno Sweet Chili Sauce upotrebljavati samo kao sos. Hrani pripremljenoj u voku ili kao začinjena baza za salate i egzotična jela, ovaj sos donosi potrebnu boju i specifičan ukus, i to bez dodatka pojačivača ukusa i kvasca. Takođe ne sadrži alergene dodatke kao što su celer, senf, laktoza i gluten, tako da pronalazi put ka još većem krugu mušterija.

11. 09. 2012.

Nazvati bezmesnu rolnu kobasicom zvuči kao protivurečnost.

Vegetarisches_Wuerstchen

Ipak se i na vegetarijanskoj trpezi hrenovka bez mesa već odavno odomaćila. Do sada je bilo tako da su vegetrarijanci (po shvatanju onih koji jedu meso) morali da se nose sa velikim gubitkom oseta i ukusa, ali se usavršavanjem tehnologije došlo do toga da one i za “nevegetarijance” predstavljaju dobrodošlu promenu.

  1. Posmatrajući sastav ovog proizvoda, vegetarijanska viršla je ništa drugo nego jedna emulzija masti i belančevina. Ali se razlikuju sirovine, jer su biljnog porekla.

Razlika između belančevine mesa i biljne (soje ili belančevine žitarica) i nije tako velika, već je izraženije to što biljni proizvodi nemaju alternativu za belančevinu tkiva, koji je za teksturu važan. Ovde se često koristi belančevina koja zbog glatke koagulacije pozitivno utiče na teksturu. Često se tekstura još dodatno mora poboljšati skrobom ili nekim sredstvom za zgrušavanje.

Kod masti se pokazuje bitna razlika između masti životinjskog porekla, sa visokim procentom zasićene masne kiseline, i biljnih ulja, sa visokim postotkom nezasićene masne kiseline. Masti sa zasićenom kiselinom se mogu stabilnije preraditi u emulziju nego biljni srodnici. Boja se uglavnom podešava odgovarajućom količinom povrća, koje ima velikog udela i u ukusu proizvoda. Pošto meso samo po sebi ima viši nivo prirodne glutminske kiseline, koja je dobrim delom odgovorna za ukus, kod vegetarijanske varijante se može postići samo uz pomoć nekog pojačivača ukusa, ili prirodnih proizvoda kao što su kvasac ili začini koji sadrže glutaminsku kiselinu.

Pronaći najbolju mešavinu nije ni malo lako i zahteva mnoga ispitivanja, jer ne postoje opštevažeći parametri kao kod mesa. Iz tog razloga, naši stručnjaci za začine nude gotove mešavine koje se još mogu dodatno prilagoditi regionalnim navikama ishrane.

  1. Pri proizvodnji se kod vegetarijanskih viršli pokazuje velika prednost u poređenju sa mesnom varijantom. Prvo, sirovine su na raspolaganju već u gotovoj formi. Ovde se ne mora ništa sortirati ili čistiti od kostiju. I skladištenje sirovina nije problem i najčešće ne zahteva čak ni hlađenje. Pri proizvodnji biljna belančevina pokazuje u mnogome veću toleranciju na toplotu, što na kraju procesa proizvodnje olakšava čišćenje mašina za mlevenje. Takođe, svojstva smeše za punjenje skoro su identična. Da bi vegetarijanska viršla ostala bez mesnih komponenti, puni se u veštačka creva. Upravo je ovo, prema standardu proizvodnje, jedini veći izdatak.
  1. Ciljna grupa: Tržišno posmatranje MOGUNTIA grupe potvrdilo je da se krug potrošača za vegetarijanske viršle konstantno širi. Često se ovi proizvodi i sa zdravstvenog aspekta rado uvrstavaju u režim ishrane u vrtićima, bolnicama i staračkim domovma. U menzama i pogonskim kantinama su sve popularniji. Kod kupaca u supermarketima i specijalizovanim prodavnicama još uvek postoji određena doza nesigurnosti u vezi s ovakvim proizvodom. Međutim, s obzirom na širenje tržišta, ovakvi proizvodi se sve više traže.
  1. Na duži rok, ukoliko kod viršli ovaj aspekt uopšte igra neku ulogu, treba navesti da vegetarijanska viršla pri proizvodnji sirovina ima potpuno pozitivan bilans CO2. U ovome su mesni proizvodi uglavnom lošiji.

Iako naizgled veoma sporo, vegetarijanski proizvodi se sve više useljavaju u naše navike pri ishrani. Potrošač ne mora da se odrekne ukusa na koji je navikao zahvaljujući našim naporima.

07. 08. 2012.

MOGUNTIJA revolucionarno menja tehnologiju zrenja sirovih kobasica

Huerdentechnologie

Dugotrajna tehnologija kod prerade prehrambenih proizvoda podrazumeva razne etape u proizvodnji proizvoda produžene trajnosti. Mikroorganizmi (bakterije, kvasac i buđ) koji se nalaze u i na finalnom proizvodu dovode pod normalnim okolnostima do kvarenja prehrambenih proizvoda.

Za dobijanje trajnosti prehrambenih proizvoda postoje više metoda, ali svima im je zajednički zadatak da uspore ili unište te mikroorganizme uz pomoć soljenja ili salamure, odstranjivanju kiseonika, kiseljenja, sušenja i zagrevanja. Kod proizvodnje sirovih kobasica moramo odbaciti najvažniji način konzerviranja, a to je zagrevanje. Potrebna stabilnost proizvoda se osigurava u više etapa.

  1. Soljenje i salamura: so oduzima mikroorganizmima vodu i tako dovodi do denaturalizacije belančevina. Zbog ukusa se, međutim, ne sme upotrebljavati onoliko soli koliko bi bilo potrebno za dugotrajnost. Slično je i kod soli za salamuru u čijem je sastavu nitrit (kao i kod njegovog derivata nitrata). Njegovo dejstvo se bazira na početnom usporavanju, kada ostali agensi u stabiliziranju još nisu upotrebljeni. Uz to je soljenje odgovorno za boju, aromu i usporavanje oksidacije.
  2. Eh – vrednost: mnogim mikroorganizmima je za razmnožavanje potreban kiseonik. On se unosi u kobasicu najviše pri postupku sitnjenja. Ako se punjenje odvija vakumskim punjenjem uz dodatak antioksidanata, kao što je askorbinska kiselina i askorbat, sadržaj kiseonika je moguće smanjiti. Isto se postiže odgovarajućim starter-kulturama. Količina kiseonika koji je mikroorganizmima na raspolaganju se naziva redoks-potencijal, a izražava se kao vrednost Eh.
  3. Konkurentna flora: ovo je najvažniji stabilizator. Upotrebom mikroorganizama (starter-kulture, kao što je MOGUNTIA BESSASTART®, FIXSTART®, ProtectSTART® ili RedSTART®) pospešuje se zrenje, formiranje ukusa i boja, a njihova primarna svrha je usporavanje razmnožavanja neželjenih mikroorganizama. Kod razmnožavanja mikroorganizama kombinacija hranljivih materija, kao i odgovarajući uslovi, imaju veliku ulogu.
  4. Protect System MOGUNTIA: nudimo dodatnu zaštitu od salmonele, uz upotrebu specijalnih kultura, koja je prema uobičajenim konkurentnim florama jako rezistentna. Uz to, ovaj agens takođe utiče i na enterobakterije. Za optimalno stabilizovanje potrebna je odgovarajuća hranljiva materija, koja je u sastavu svih BESSAVIT® Protect sredstava za zrenje.
  5. pH-vrednost: snižavanje pH-vrednosti (smanjenje kiselosti) je sledeći način na koji postižemo najbolju stabilizaciju proizvoda. Uz stabilizaciono dejstvo, ovaj postupak želatinizuje proizvod i denaturalizuje belančevine. Stvorena mlečna kiselina je proizvod razmene materije bakterija mlečne kiseline, koje su prirodno prisutne ili se dodaju kao starter-kulture. Prisutna vrsta i broj bakterija mlečne kiseline su značajni za tempo oduzimanja kiselosti proizvodu. Na raspolaganju su Vam BESSASTART®, ProtectSTART®, FIXSTART® i RedSTART®, a vrsta kulture zavisi od postupka zrenja i vrste sirove kobasice.
  6. Sušenje i dim: završni postupak je najvažniji za čvršće kobasice koje se mogu seći. Usled smanjenja aW-vrednosti mikrobiološka aktivnost se skoro zaustavlja. Dim dodatno stabilizuje kobasice spolja. Dođe li kobasica u kontakt sa vlagom mora se ponoviti postupak, pošto se kod kobasica sa dugim zrenjem ponovo povećava nivo pH-vrednosti i ostatak sadržaja nitrita je jako mali.

Upravo kod kobasica sa kratkim zrenjem, kao što su čajna kobasica i domaća kobasica sa lukom, sve veći značaj dobija upotreba naših starter kultura, pošto je period sušenja i dimljenja veoma kratak. MOGUNTIA se sa ovim inovacijama zalaže za veću prehrambenu sigurnost. Dalje informacije i podatke o kontaktu za Vašu zemlju ili region pronađite na www.moguntia.com.

29.05.2012.

Marinirani odrezak, duža trajnost – evo kako se to radi!

mariniertes_Steak

Stručnjaci instituta „Arotop Food & Environment“ za ispitivanje prehrambenih proizvoda i tržišta, objašnjavaju šta je kod proizvodnje mariniranih mesnih proizvoda suštinsko da bi se postigla što duža trajnost.

Gospodin dr. Aurich, stručnjak za prehrambenu hemiju, stavlja jasno do znanja da je glavni faktor koji uopšteno čini kvarenje prehrambenih proizvoda, a posebno mesa, mikrobiologija. Bakterije i klice se nalaze svuda u našoj okolini, one su sastavni deo našeg života. Šta više, bez nekih određenih mikroorganizama skoro da ne bismo bili sposobni da živimo, jer oni u ljudskom telu vrše važne funkcije. Ali neke vrste su takvog soja da su odgovorne i za kvarenje prehrambenih proizvoda. Iz tog razloga u preradi mesnih proizvoda naš prevashodni cilj bi trebalo da bude da sa jedne strane te mikroorganizme ograničimo, što znači da im uopšte ne dozvolimo da dođu do namirnica, a sa druge da sprečimo njihovo razmnožavanje.

Gospodin Walter Pozzi, prehrambeni tehnolog i stručnjak kod „Arotopa“ za oplemenjivanje mesa daje sledeće smernice za široko ograničavanje mikroorganizama i sprečavanje ukrštene kontaminacije:

  1. Higijena materijala
    1. Temperatura vode pri pranju/čišćenju opreme (noževi, stolovi, posuđe…) preko 80°C
    2. Radne stolove i opremu dodatno dezinfikovati
    3. Radne stolove i opremu i onda oprati/očistiti kada se na/sa njima neposredno pre vršila prerada mesnih proizvoda, povrća ili sireva. Pogotovu sirovo povrće, sir i sirove kobasice donose veliki broj klica, koje se mogu preneti na meso.
    4. Upotreba higijensko bezazlenih začina i dodataka. Što se tiče marinada upotrebljavati punjenja u kesicama, pošto je ovde sigurno da ne može doći do direktnog dodira (ruke, četke ili kašike) sa proizvodom.
    5. Koristiti samo hemijski besprekoran materijal mesa (svinjetinu 2-3 dana nakon klanja, prerađivati pod gore opisanim uslovima).
    6. Koristiti samo higijensko besprekoran materijal za pakovanje. Pri prodaji robe u rinfuzu obratiti pažnju na pakovanje robe (pogotovo kod ražnjića je najbolje koristiti pakovanja za jednokratnu upotrebu).
  2. Higijena ljudi
    1. Higijenski besprekorna odeća (najbolja je odeća koja se može iskuvavati, jer se većina klica uništi pri ovakvom pranju).
    2. Iskuvane ili dezinfikovane zaštitne rukavice.
    3. Jednokratne rukavice ili zaštitna maska (obaveza kod oboljenja disajnih puteva ili nošenja brade).
    4. Zaštitna kapa koja obuhvata svu kosu.
  3. Higijena prostorija
    1. Higijenski besprekorne prostorije, jer se klice mogu prenositi i preko vazduha.
    2. Redovno čišćenje i dezinfikovanje uređaja za ventilaciju i hlađenje (plan higijene).
    3. Higijenski prolazi, pogotovo prema toaletama.
    4. Zaštita prostorija komarnicima, kada su u pitanju prozori.
    5. Održavatnje temperature prostorija. Prilikom prerade mesa temperatura ne bi smela da bude viša od 12oC. Zadržavanje u prostorijama za preradu ne bi trebalo da bude duže od 1 sata. Isto važi i za prostorije za pakovanje i za otpremanje robe.
  4. Pomoćna sredstva za dodatnu stabilizaciju

Klasična sredstva za konzervaciju sigurno bi bila od pomoći, ali su delom zabranjena ili potrošača ne žele proizvode koji sadrže ova sredstva. Isprobana metoda za dobijanje dodatne stabilizacije su soli i kiseline. Kiseline mogu na površini mesa imati jako dobar efekat, jer zbog smanjivanja pH-vrednosti dolazi do većeg gubljenja vode, dok soli više doprinose zadržavanju tečnosti. So, pogotovu natrium-hlorid (kuhinjska so), dostiže brzo dozvoljenu granicu, pa praktikujemo upotrebu mešavina raznih soli, a posebno soli na bazi voćnih kiselina.

„Arotop“ je, u saradnji sa firmom MOGUNTIA, raznim testovima uspeo da potvrdi dejstvo naših proizvoda. Ovi proizvodi, sa jedne strane, usporavaju klice na površini proizvoda, a sa druge, se njihovim korišćenjem povećava sočnost krajnjeg proizvoda. Uz to dolazi i do omekšavanja strukture mesa. Naši proizvodi se pospu po mesu, i, sa nešto vode, lako pomešaju. Nakon kratkog vremena se ostatak tečnosti pomeša sa mesom do potpunog sjedinjena, a zatim se meso začini ili marinira. Preduslov za optimalno dejstvo je higijenski optimalno dobijeno meso, jer aktivne klice ne uništavaju ni soli ni kiseline. Ovo čine samo sredstva za konzervaciju i sredstva za dezinfekciju. Ukoliko želite da ispitate mikrobiološko stanje Vašeg mesa, seckanog mesa i Vaših mesnih prerađevina, “Arotop”, kao akreditovana laboratorija, Vam stoji na raspolaganju.

21. 05. 2012.

Maria’s Küchenhilfe sada bez kvasca

Maria_hefefrei

Iako kvasac i začini po odredbi o upotrebnoj dozvoli ne pripadaju aditivima za pojačavanje ukusa, ipak neki zaštitnici potrošača i sa njima i neki potrošači ovo posmatraju na drugačiji način.

Sa novim Maria’s Küchenhilfe, univerzalnim finim začinom firme MOGUNTIA, izbeći ćete svaku diskusiju. Tim kuvara, specijalista našeg Food-Service, je napravio potpuno novu recepturu univerzalnog proizvoda – sada bez začinjavanja i kvasca, a da se pri tome nije promenio ukus. Zbog toga je MOGUNTIA isključivo orijentisana ka probranim visokokvalitetnim začinima i začinskim ekstraktima. Ova izbalansirana kombinacija donosi puno zaokruženo dejstvo u svim jelima i prehrambenim proizvodima, a pri tome ne izdvaja posebno ni jedno. Na taj način se izbegao takozvani “isti ukus”.

Univerzalni začin Maria’s Küchenhilfe pogodan je kako za začinjavanje supa, sosova i salata, tako i kao dodatni začin za meso i mesne proizvode. Isto važi za ribu i povrće.
Maria’s Küchenhilfe ne podleže po zakonu obaveznom deklarisanju na u sadržaju proizvoda i ne sadrži alergene. Ovo je čisto biljni začin koji ima HALAL sertifikat.

Oplemenite svoje proizvode sa Maria’s Küchenhilfe – to je nov način začinjavanja.

16.05.2012.

Presovano meso, bolja kuvana šunka?

Formfleisch_fuer_Fleiwi_Ausg._6-2012

Presovana šunka, kao poizvod koji se često koristi u pripremanju pice u ugostiteljstvu, ima loš imidž u javnosti, posebno u protekle dve godine.

Uglavnom zbog toga jer je presovana šunka vrlo korišćen proizvod čija vrednost u ishrani se u poslednje vreme dovodi u pitanje. Vrednost presovanih mesnih proizvoda, pogotovu ako su jako oplemenjeni salamurom i tako imaju manji udeo mesa u sastavu, sve više opada. Regionalno posmatrano, u zapadnoevropskim zemljama je potreba za hranljivim materijama, zbog visokog stepena industrijalizacije poslednjih decenija, drastično opala. Pre 100 godina je ona iznosila za muškarca 4000 – 4500 kcal a u današnje vreme je većinom dovoljno 2500 kcal. Ovo znači da pri uobičajenoj ishrani prilično brzo zadovoljavamo naše potrebe. Na kraju krajeva, zbog preteranog opskrbljivanja i dolazi do gojaznosti u srednjoj Evropi. Shodno vrednovanju presovanih mesnih proizvoda i prirodne šunke za kuvanje, mogla bi se “ozloglašena” presovana šunka proizvesti sa mnogo manje hranljive vrednosti. Zbog tehnološkog načina prerade moglo bi se dodati više vode. Uz to bi se moglo meso više odmastiti i odžiliti. Moguće je čak i dodavanje vlakana kao balastne materije. Zbog smanjenja masti i belančevina i povećanja balastnih materija i vode ovaj proizvod postaje zdraviji.

MOGUNTIA International nudi, na osnovu dugog iskustva u ovoj oblasti, širok izbor mešavina i pomoćnih materijala za proizvodnju presovane šunke restruktuiranih šunkovnih proizvoda. Pojedinačno ili kombinovano one se mogu prilagoditi uslovima proizvodne zemlje. Osim toga MOGUNTIA nudi odgovarajuću podršku na licu mesta u svakoj državi, kada se radi o tome da se proizvod prilagodi zakonskim regulativama dotične zemlje.

17. 04. 2012.

AROMETTE® Himalaya, začinska krem-pasta sa posebnom solju

AROMETTE_Himalaya_01

Ona leži na nekih 500 m dubine, netaknuta civilizacijom, već skoro 230 miliona godina – so prvobitnog okeana – himalajska so.

U Pakistanu se iskopana so prodaje pod trgovačkim imenom himalajska so. Iako rudnici geografski više ne pripadaju himalajskim planinama, geološki im ipak pripadaju. Ružičastu nijansu u prirodnom obliku kristalna so dobija zuahvaljujući mineralnim materijama koje su joj sastavni deo.

One i donose taj izražajno nežan ukus. Ova skupocena so ima svoju primenu u dva nova proizvoda MOGUNTIA – AROMETTE®. AROMETTE® začinske krem-paste su napravljene na bazi viskoznog biljnog ulja, u kojem lebde začin i so.

AROMETTE® Himalaya postoji u dva ukusa.

AROMETTE® Himalaya Kräuterbutter je fino odmerena začinska krem-pasta sa mnoštvom baštenskih trava, belim lukom i finom notom putera. Ona se može upotrebiti za mariniranje ribe i mesa, kao i za davanje ukusa povrću i svežem puteru pred samo serviranje. Himalajska so daje travama zemljast i mineralni ukus, kao da su upravo ubrane. Nežni slani ukus je kao morski povetarac.

AROMETTE® Himalaya red PFEFFY® mami ukusom ljutog crnog lomljenog bibera. Začinska krem pasta, proizvedena na bazi crvene paprike privlači snažnim crvenim sjajem. I ovde himalajska so pospešuje ukus svojim mineralnim komponentama. Prirodna slatkoća paprike je pravi kontrast osvežavajućem elementu ljutine bibera.

AROMETTE® Himalaya kriju u sebi snagu prvobitnog okeana i privlače svojim jedinstvenim izražajnim ukusom sve, a ne samo ezoteričare.

05. 04. 2012.

Rasplamsano za sezonu roštiljanja

Grillplakat_Laden_2011

Clean Label je slogan koji se u celoj prehrambenoj oblasti uspešno potvrđuje, ali se značaj “Clean Label” shvata jako različito. Dok za kuvara ovo samo znači da može odustati od nekih aditiva, za koje bi bio u obavezi da ih deklariše, u industriji i trgovini je to mnogo dalekosežnije. Prošireni značaj ne obuhvata ovde generalno samo oblast aditiva, nego i mnogo nepoželjnih ili negativno publikovanih dodataka.

Po zakonu, popularan senf ili celer su alegenske materije. I aromatične materije, neki začini i kvasac, koji su kod vegetarijanaca zbog njihovih karakteristika pri davanju finalnog ukusa izuzetno cenjeni, su medijski degradirani kao pojačivači ukusa.

Da bi u današnje vreme ostali konkurentni veoma je važno zadovoljiti potrebe tržišta na najbolji mogući način. Ali “Clean Label” prolazi kod potrošača tek ako se ukus proizvoda što je moguće manje ili uopšte ne razlikuje od ukusa na koji je on navikao.

Upravo sada, pri početku sezone roštiljanja, treba asortiman mesa i kobasica po tom pitanju poboljšati, da bi se prenebreglo eventualno smanjenje prodaje, odnosno da bi ona naspram konkurencije ojačala.
Iz tih razloga MOGUNTIA nudi široki asortiman marinada, začina za specijalitete i začina za kobasice, koji su bez ijednog kompromisa u pogledu ukusa baš usklađeni ovoj ciljnoj grupi. Pri tome se ne koriste nikakvi dodaci koji nisu suštinski za proizvodnju ili ukus potrebni, ili se ne mogu prirodnim putem dodati.

Prema tome, specijalista za začine nudi širok asortiman viskoznih marinada na bazi ulja, koje ne samo da ne sadrže dodatne materije i alergene dodatke, nego se ne koriste ni kvasac, začini ni hidrogenizovane masti. Isto važi za veliki broj začina za specijalitete i kobasice.
U oblasti tehnoloških pomoćnih materija MOGUNTIA je još pre 20 godina bila, sa patentiranim BINDUS® System-om, predvodnik na polju nedeklarativnih pomoćnih sredstava kod seckanog mesa.

U prošloj godini je lansiran i OPTIPRALL® CL pur, prvi optimator kobasica za kuvanje. On ne služi samo kao zamena za emulgator, kako se rado koristi kod kobasica za prženje, nego ujedno stabilizuje saft i pečenje. Ovakvo dejstvo se dobija zahvaljujući sekundarnim karakteristikama začina i povrća, a služi i za finalizaciju ukusa proizvoda. Najveća inovacija dolazi iz oblasti oplemenjivanja mesa. ZärterLING® CL oplemenjuje prehrambene specijalitete, bez dodavanja citrata, laktata, acetata i askorbina. Sem toga, ovaj proizvod donosi stabilizaciju boje kod finalnih roštiljskih mesnih prozvoda, dužu trajnost, kao i bolje održavanje sočnosti. U ovome je MOGUNTIA jedinstvena. MOGUNTIA ukazuje na to, da odustajanje od kritikovanih dodataka može pretdstavljati šansu za one, koji ovu modu brzo prepoznaju i takođe brzo reaguju. Na ovaj način se izdvajate iz ostale ponude ne samo jedinstvenošću proizvoda, već i povoljnim cenama.

31. 03. 2012.

Želja za pravim ukusom roštilja

AROMETTE_Himalaya_01

Još malo i počinje sezona iznošenja roštilja u dvorište, pa je krajnje vreme da se razmišlja o godišnjem roštiljskom asortimanu.

Marinirani svinjski odrezak i kobasice za prženje su uvek na prvom mestu, ali se majstori za roštilj služe i malim poslasticama da bi obogatili ponudu. Iako nam se ponekad pravljenje ražnjića čini naporno, često upravo to pomaže našim mušterijama pri odluci da li će kupovati u specijalizovanoj radnji ili u supermarketu. Uz ovo su odgovarajući dodaci ili sosovi obavezujući. Postavlja se pitanje, koje poslastice su sada najaktuelnije i kojim začinom pogoditi ukus većine mušterija. Pri odabiru MOGUNTIA rado nudi pomoć. Da li putem službenog razgovora sa jednim od kvalifikovnih spoljnih savetnika ili preko moguntia.com – svakako ćemo Vam izaći u susret. Takođe se možete prijaviti i na naš newsletter.

I ove godine sve više je u trendu potražnja za prehrambenim proizvodima bez dodataka. Dok je pre 5 godina najviše 1 % naših mušterija pokazalo interesovanje za to koji su dodaci i alergeni korišćeni u proizvodnji, sada se za to zanima svaki deseti. Iz tih razloga su sve AROMETTE® začinske kremaste paste firme MOGUNTIA bez sadržaja dodatka za pojačavanje ukusa i konzervansa. Takođe su alergeni dodaci kao što su senf i celer korišćeni u preradi samo onda kada nije postojala druga alternativa. I pakovanje u stojećoj kesici je po pravilima zaštite sredine i štedi resurse.

U oblasti pripreme mesa MOGUNTIA stavlja akcenat na prirodne dodatke. Zbog toga kod korišćenja ZärterLING® Cl fruchtig ne postoji potreba da se na deklaraciji navode dodaci. Pri proizvodnji kobasica za prženje ulogu emulgatora stabilizatora i oplemenjivača ukusa preuzima OPTIPRALL® CL pur Brühwurst optimizator, koji takođe ne mora da se navodi u deklaraciji. Ovim MOGUNTIA nudi prirodnu podršku bez odricanja od naviknutog ukusa.
Transparentnost i korak ka prehrambenim proizvodima bez dodataka je za specijalizovane prodavnice dodatni poen, a MOGUNTIA Vam pri tome pomaže.

29. 02. 2012.

MOGUNTIA – ukus sa tradicijom

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kao i sve priče o uspehu, tako i ova o MOGUNTIA – POSTROJENJU počinje vizijom.

Mesar Friedrich Buchholz imao je problem, kao i mnoge njegove kolege, jer su kobasice koje je proizvodio, bez obzira na istu recepturu, uvek imale drugačiji ukus. Razlog za to se nalazio u stalnoj razlici inteziteta arome začina i nedovoljnom znanju o potrebnim dodacima.

Friedrich Buchholz nije se hteo pomiriti sa sudbinom. Nakon višegodišnjeg eksperimentisanja razvio je začinske mešavine i tehnološke dodatke koje su kolebanje ukusa i kvaliteta u potpunosti isključili. Uz pomoć standardizacije začina za kobasice i određene recepture olakšana je prerada i uštedelo se na vremenu. Pronicljivi mesar bio je rezultatima svog rada toliko zadovoljan da je odlučio da ih prosledi i svojim kolegama.

Tako je godine 1903. osnovao u Majncu (latinski naziv Moguntiacum) mlin za začine i nazvao ga Moguntia. Uspeh mu je dao za pravo: njegova ideja da proizvodnju mesa i kobasica učini lakšom i sigurnijom brzo je naišla na odobravanje.

Taj pionirski čin na početku ostao je putokaz za dalji razvoj Moguntije. Jer je tradicija i danas ta koja određuje faktor budućnosti.
Toj tradiciji pripada i stremljenje pronalaženju kvalitetnih rešenja za nove ukuse i tehnologije. U prošlom vremenu je bilo prisutno stremljenje ka stabilnoj proizvodnji, a danas se sve više okrećemo prirodi i transparentnosti.

BINDUS® System predstavlja prvi postupak seckanja mesa za kobasice za kuvanje bez obaveze deklarisanja.

Sa FILLFIT® se ovaj sistem preneo i na proizvodnju kuvane šunke.
Sa ZärterLING® CL fruchtig dobili smo prvi booster ukusa na bazi voćnih ekstrakata, a sa AROSTAR® pur prvi oplemenjivač ukusa bez glutamata i začina.

PANIFIX® asortiman nudi i inovativne panire, bez dodatka glutena, kao što je pšenično brašno.

U oblasti AROMETTE® Ölmarinaden MOGUNTIA je već odavno odustala od dodatka alergenskih sastojaka i pojačivača ukusa.
U postrojenjima firme MOGUNTIA nastojanje ka napretku i kvalitetu je tradicija, kako bi i u budućnosti njeno mesarsko umeće postavljalo trend za inovativan ukus.

28.02.2012.

Majstorski sos sa dozom lukavstva

Meistersauce_mit_Pfiff

Narandžast, voćan i neuporedivog ukusa – tako bi se mogao opisati ovaj majstorski sos. Kao najmlađi izdanak majstorskog asortimana predstavlja prvi sos za roštilj, tost, umak i fondan, a MOGUNTIA je pojavom ovog sosa najavila novi brend.

Majstorski sos se besprekorno integriše u kompetetnost za ukus i uslugu specijalizovanih prodavnica i na svoj način je jedinstven. Uz to je bez dodatka aditiva za pojačavanje ukusa, bojivih materija i konzervansa. Ovakav izostaje iz svakog upoređivanja cena, jer MOGUNTIA i ovim garantuje ekskluzivnost specijalizovanih prodavnica. Poseduje sve što je potrebno da bi postao proizvod u trendu. Ako potrošač dođe u specijalizovanu prodavnicu da kupi kvalitetno meso i kobasice, poneće i sos, a ukoliko dođe po sos u prodavnicu, kupiće uz njega odmah meso i kobasicu.

Uz to se taj ukusan sos može raznovrsno primeniti. Slično koktel sosu ili salse roze, idealan je kao umak ili preliv za tost ili povrće. Leti daje roštilju potreban ukus, a za hit je i kod svakog fondana. Mesar može ovaj sos ponuditi skoro svakoj drugoj mušteriji. Harmonična ljutina deluje podsticajno, u trendu je kod omladine i onih koji su ostali mladi.
Sve u svemu, MOGUNTIA ponovo donosi finalni proizvod koji je skrojen za specijalizovane prodavnice. Sa garancijom ekskluzivnosti će se samo tamo i naći. Majstorskom serijom MOGUNTIA specijalizovanim prodavnicama nudi mogućnost da upotpune profil i uzdignu se iz mase. Više informacija možete naći na www.moguntia.com u oblasti mesarstvo.

Uspeh firme MOGUNTIA INTERNATIONAL na sajmu IFFA

uspeh

Topla čokolada, irska kafa i amaretto. Zvuči kao klasično posluženje, a to su u stvari arome za posebne vrste kobasica. Neki bi rekli da je to ekscentrično, a drugi da je nešto posebno. Ovakva vrsta komentara se mogla čuti na sajmu IFFA 2010. Naše nove arome, dodate u sirovu ili polutrajnu kobasicu, pružile su posetiocima doživljaj sasvim posebnog ukusa.

MOGUNTIA INTERNATIONAL je pri stvaranju ovih ukusa kao ciljnu grupu imala na umu mlade otvorene potrošače, ali se na internacionalnom sajmu pokazalo da je situacija drugačija.

Danas su kompanije koje se bave preradom mesa, prema različitim ukusima otvorenije nego ikada. Moto današnjice je uživati intenzivnije.
Isto važi i za novu seriju MOGUNTIJA INTERNATIONAL začinskih creva i folija. Sa GridMASTER® spice W i F specijalista za začine ovom funkcioanlnom serijom proizvoda upotpunjuje svoj asortiman. Začini za dekoraciju u obliku creva ili folije nisu pogodni samo za proizvodnju sirovih kobasica i proizvoda za kuvanje iz salamure. Oni daju i kobasicama za kuvanje kao i paštetama svojstven ukus. Začini prijanjaju na proizvod nakon zrenja ili nakon pripremanja i čine kobasicu ili šunku pogodnu za sečenje.

Upravo je moguće u mesu iz salamure, bilo da je u pitanju svinjsko, goveđe ili ćureće meso, ostvariti poseban dožvaljaj ukusa. Pogotovo ako u tome ima svoj udeo i odgovarajuće pomoćno sredstvo za salamuru. Sa sredstvom za ubrizgavanje P Specijal uspeh je uvek i u svim oblastima zagarantovan. Količina koja se upotrebljava jednaka je čudu, jer se ovde MOGUNTIA oslanja na sinergizme fosfata i hidrokoloida, koji u pravoj kombinaciji omogućavaju iskorišćenost i do 70%. Kao uzor ukusa uzeta je tirolska aroma, čiji se intenzitet može prilagoditi po želji.

MOGUNTIA Poljska je na IFFA takmičenjima osvojila tri zlatne i jednu bronzanu medalju. Moglo bi se reći, ništa neobično. Ko bi drugi, ako ne taj proizvođač začina i pomoćnih sredstava, mogao za svoje proizvode da dobije medalje na takmičenjima.

Zlato za Kiełbasa kardynalska (sa BESSAVIT® CT Parmanello M0635), Kiełbasa sarmacka (polutrajna kobasica Codru M56204) i Salceson ozorowy (Krvavica i sirova kobasica svetlo crvene boje M2570); bronza za Bobaski (dečija kobasica za kuvanje sa LAUSBUB® Brühwurst Compound M5521).
Dr. Vadim Prijanischnikow doprineo je izgradnji bilateralnih odnosa. Svojim nemačko-ruskim rečnikom za mesnu industriju, dao je veliki doprinos međusobnom razumevanju ova dva naroda, pa su nesporazumi do kojih dolazi zbog govornih barijera prošlost.

Izgradnja internacionalnih odnosa, jačanje postojećih odnosa među mušterijama, kao i transport MOGUNTIA ukusa u dalje zemlje bio je cilj koji smo postigli na ovom sajmu. Tradicija je ta, koja čini firmu MOGUNTIA interesantnom mnogim svetskim proizvođačima. Napredak omogućava promet u zemlji. MOGUNTIA je idealan partner, polazeći od ukusa i tehnologije, do novih ideja i njihove komercijalizacije.